Jak se zdravě stravovat? Moje triky,které mi nejvíc pomohly..

17. srpna 2015 v 21:42 | Anett:* |  Fitness
Myslím,že každý z nás si někdy řekl "Od zítra jím zdravě",ale buď jsme to hned druhý den porušili a řekli jsme si to samé a nebo nám to vydrželo max. týden..
Všíchni máme naše stravovací zvyky velice rozmanité a bohužel,ne každá rodina své dítě vychová tak,aby pestrou a zdravou stravu bralo jako samozřejmost..
Já do té skupiny patřím také,a proto jsem se rozhodla napsat tenhle článek,kde bych Vám chtěla co nejvíc přiblížit to,jak jsem začala vlastně s tou stravou já.. :-)) (Samozřejmě tu nebudu psát o věcech,které bych si na vlastní kůži nevyzkoušela,takže všechno co si v článku přečtete jsou moje vlastní zkušenosti a taktiky)

  • KOLIKRÁT DENNĚ MÁM JÍST?
Když se snažíš jíst zdravě,tělo by mělo něco přijmout,kdykoliv má hlad,nejlepší je,jíst tak 4-5x denně,prostě víckrát po malých porcích.. Určitě není dobré se trápit hlady a týrat se jenom proto,že už je 8 hodin večer,radši si vezmi třeba kousek zeleniny,ovoce nebo jogurt,aby měl žaludek z čeho trávit.. Když půjdeš s kručícím žaludkem spát,druhý den si tělo jídlo,které mu dáš uloží,protože se bude bát,že ho opět o živiny ošidíš!! Takže se raději drž toho,že je lepší jíst víckrát denně v malých porcích,než celý den nejíst a večer se nacpat.. ;-)
  • NEODPÍREJ SI NIC,NA CO MÁŠ ZROVNA CHUŤ!
Je jasné,že každé tělo má občas chuť na něco nezdravého a chce si občas trošku zahřešit.. Ano,je to naprosto normální a potkávají se s tím i různí specialisté na výživu a tak..
To,že jíš zdravě neznamená,že se musíš vzdát všeho,co máš ráda.. Samozřejmě je dobré,omezit smažená jídla,jako je třeba jídlo z Mekáče nebo KFC,které má ráda velká většina lidí.. No,samozřejmě pokud se domluvíš s kamarády,že se půjdete najíst do FastFoodu,neznamená to hned,že to musíš odmítnout a radši jít někam na salát.. Pokud to není až moc často,není na tom nic,co by sis nemohla dovolit :-)) Ale co se týče třeba čokolády,která je ve světě ještě víc oblíbená,než jídla ve FastFoodu.. Jelikož ji miluje skoro každý,byla by škoda se jí vzdát ne? :-) Zdravá strava,ale přece neznamená konec čoko mánie.. Protože bohatě stačí,když si koupíš kvalitní čokoládu a kdykoli na ni budeš mít chuť,dej si třeba kostičku,nebo klidně i řádek..
  • POKUD CHCEŠ ZDRAVĚ JÍST,BER TO JAKO ZVYK!
Př. Od malička si pořád koušeš nehty,ale ve 13-ti se rozhodneš,že si je nebudeš kousat,aby ti hezky narostly,když máš pak po měsíci,krásné,dlouhé nehty,začneš si je zase kousat..
A stejné to je i se zdravou stravou.. Vždycky jsi milovala jídlo,ale třeba v patnácti letech se rozhodneš,že budeš zdravě jíst,aby sis vybudovala krásnou postavu.. Najednou uběhne půl roku,ty máš postavu už mnohem lepší,ale pak se stane to,že když jsi dosáhla výsledku,vrátíš se zase k tomu špatnému stravování a budeš zase na začátku.. A někdo třeba ani výsledku nestačí dosáhnout,protože se za necelý měsíc k tomu vrátí.. A to je právě špatná věc,ty děláš něco proto,abys něčeho dosáhla,ale bereš to jako práci,kterou musíš vykonat.. Jenže ty se už nemůžeš dočkat toho,až se zase budeš moct vrátit k tomu přejídání večer doma u televize,a to je právě ono.. Ty se sice snažíš a mučíš se,a trpíš,jenom proto,abys mohla mít tu svojí vysněnou postavu,ale jako zvyk bereš pořád ty staré stravovací návyky.. Jenže ty si musíš uvědomit to,že teď je tohle ten tvůj zvyk,a musíš to brát tak,že takhle chceš žít,a že tohle je teď tvůj životní styl,musíš se toho držet,a to ne,dokud nedosáhneš výsledků,ale dokud si na to nezvykneš,potom ty výsledky budou rychlejší :-)
  • POZOR,ABY V JÍDELNÍČKU BYLY VŠECHNY LÁTKY TĚLU POTŘEBNÉ!
Je důležité si uvědomit to,že zdravé stravování není jen o tom,abychom si hlídali váhu,ale hlavně také o tom,aby jídelníček obsahoval všechny látky,které tělo potřebuje ke správné funkci..
Proto si musíme dávat pozor,abychom měli dostatek vápníku,hořčíku,bílkovin,zinku,železa,tuků,cukrů,atd..
  • VYHNI SE NEBEZPEČNÝM DIETÁM!
I když se to nezdá,když držíme dietu,tak nějakým způsobem omezujeme příjem živin,tudíž tělo připravujeme o většinu látek,které potřebuje.. Dieta nikdy není celoživotní,proto s ní,se poté může do cesty připlést i tzv. JOJO-EFEKT,a ten je velmi zákeřný,díky němu pak přibereme o polovinu více,než jsme měli před dietou,z čehož vyplývá,že můžeme začít hubnout znova,a tentokrát ještě víc,v některých případech se z obyčejného hubnutí může vyvinout i posedlost hubnutím,tedy Anorexie,nebo Bulimie,ale o dietách,anorexii atd.. můžete čekat článek zvlášt :-)) Takže opravdu pozor!! Diety a hubnutí jsou docela dost zákeřné,raději jezte zdravě a cvičte,o cvičení,posilování atd.. bude opět článek jindy :-)
  • CO BYCH MĚLA NEJVÍC JÍST?
Jíst můžeš cokoliv,ale řiď se podle pravidla.. Nezáleží na tom,co sníš,ale kolik toho sníš :-))
Každopádně to,co bychom měli jíst úplně nejvíc je maso a ryby,protože obsahují bílkoviny..
Dále určitě mléčné výrobky,ve kterých je největší podíl vápníku,který je důležitý hlavně pro kosti a zuby..
Určitě si nenadávej za každý tuk,který sníš,tuky přece taky potřebujeme :-))
Jak už jsem psala o čokoládě a dalších pochutinách.. Mají taky svůj podíl na správné funkci našeho těla.. Protože mají v sobě cukry,a pokud jsou konzumovány v rozumné míře,jsou pro tělo také velice prospěšné,rychle nám dodají energii,a také dobrou náladu..
Ořechy,mandle... Mají snad nejvyšší obsah draslíku..
Nezapomínej na dostatečný přísun ovoce a zeleniny,vitamíny jsou mezi látkami,které potřebujeme asi nejdůležitéjší,jelikož tělu vytváří obranyschopnost a chrání nás tak před nemocí :-))
  • NEMYSLI JENOM NA JÍDLO!
Pokud jsi byla zvyklá hodně jíst a přejídat se,je jasné,že ze začátku budeš chtít myslet jenom na jídlo.. Pokud budeš mít vyloženě hlad,jasně,jak už jsem psala,nesmíš hladovět,ale pokud budeš mít chutě jen z nudy,tak to moc dobře není.. Zkus jít něco dělat,nějak se zabavit,ale samozřejmě jinak než sezením u počítače.. Zvedni se,a běž na nákupy s kamarádkou,nebo s partou do kina,nebo klidně i sama někam na procházku,je jasné,že musíš mít přehled o tom,co jíš,ale zabývat se pouze jídlem,není vůbec správné ;-)
  • PITNÝ REŽIM!!!
Asi jedna z nejdůležitějších věci,je nezapomínat na dostatečný přísun tekutin.. Každý člověk by měl denně vypít alespoň 2-3 litry.. Nejlepší je neperlivá voda,nebo třeba džuš :-))

Tohle byly moje rady,jak začít a udržet si správné stravovací návyky,jak jíst pestrou a vyváženou stravu..
Myslím,že každý by si měl najít svojí cestu k zdravému životnímu stylu,ale určitě,pokud nevíte jak na to,můžete tohle zkusit,protože já jsem způsobů jak zdravě jíst zkoušela fakt hodně a tyhle mi pomohly asi úplně nejvíc,tak doufám,že pomůžou i Vám :-)) Určitě,pokud máte taky nějaké způsoby nebo triky,tak mi je můžete napsat,ráda si je přečtu :-))
Snad se Vám článek líbil,budu se těšit u dalšího..
Mějte se krásně.....

Anett:*

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama